zondag 2 juni 2013

over de expeditie







Deze zomervakantie ga ik van 20 juli tot 4 augustus met worldmapping op expeditie naar Uganda samen met 19 andere jongeren tussen de 14 en 18 jaar.



Op 20 Juli begint het grote avontuur (dat nu eigenlijk al een beetje begonnen is) op schiphol. Het vliegtuig vertrekt om 12.00
uur en vliegt met een overstap in Instanbul en een stop om te tanken in Kigali in zo'n 8,5 uur naar het vliegveld van Uganda in Entebbe, hier komen we die nacht aan rond 2/3 uur. En dan: 15 prachtige dagen in Uganda. we gaan verschillende projecten bezoeken, maar ook een klein beetje ontspannen. . Tijdens de expeditie slapen we in tenten op verschillende locaties in Uganda, maar voornamelijk in en rond de hoofdstap. Meestal is er geen warm water of normale wc zoals wij die gewend zijn. Maar het is er gelukkig altijd erg warm en 15 dagen met een gat in de grond, fungerend als wc moet wel lukken. In Uganda gaan we bij verschillende kleine lokale projecten helpen waar we kunnen en veel leren over de situatie van de mensen daar. Onze groep wordt begeleid door 2 leuke en ervaren begeleidsters; Maurine en Sanne.









waarom ik zo graag naar Uganda wil


Anderen helpen staat altijd al centraal in mijn leven, zolang ik me kan herinneren ben ik altijd al bezig geweest met het zorgen voor de mensen om me heen. Dit is dan ook iets waar ik me erg goed bij voel. Daarnaast realiseer ik me dagelijks hoe goed wij het hier in Nederland allemaal wel niet hebben, maar toch maak ook ik me soms schuldig aan het nodige gemopper. 'het eten is niet lekker' of 'de douche is te koud', dat zul je in een ontwikkelingsland als Uganda niet snel horen.  Ugandezen  staan -net als Afrikanen in het algemeen- bekend om hun eeuwige glimlach en goede humeur, hoe erbarmelijk de omstandigheden ook zijn. Naast dat ik hoop dat ik echt een beetje bij kan dragen door mijn hulp, wil ik dit graag een keer ervaren en de diversiteit van 'over de horizon' ontdekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten