vrijdag 9 augustus 2013

dag 2; In het busje

dag 2                   zondag 21 juli 2013

Mijn eerste ochtend in Afrika begint vroeg, maar is adembenemend mooi. Na een heel kort nachtje word ik rond 6 uur wakker door het gefluit van een heleboel vogels. Zachtjes rits ik mijn tent open en ik ben net op tijd om van de prachtige Afrikaanse zonsopgang te genieten. Wauw. Het is écht nog mooier dan ze zeggen. Rood, oranje, geel, paars, roze, wit, blauw. En dat alles met op de achtergrond het gezang van de zondagmis die in het kerkje op de hoek begonnen is. Ik zit voor mijn tentje te genieten van al dat natuurschoon. Uganda in het donker vond ik al indrukwekkend mooi. Maar nu ik al die bananenbomen, fel gekleurde vogeltjes, exotische bloemen en schattige huisjes in het licht zie, ben ik helemaal verkocht.










Rond half 8 komen de eerste groepsgenootjes uit hun tent gerold. We zitten gezellig wat te kletsen voor onze tentjes en worden al een tijdje 'bespied' door een schattig meisje. Ze durft niet naar ons toe te komen, maar als we een strandbal opblazen en naar haar toe gooien, komt ze toch maar. Een uur lang hebben we overgegooid en het was echt ontzettend leuk!
Om 9 uur is iedereen wakker en beginnen we de backpacks en tentjes in te pakken, als alles op de bus ligt gaan we aan het ontbijt. Daarna komen Ruben (de Nederlandse regiocoördinator) en Shabira (de Ugandese regiocoördinator) ons vertellen over de aankomende 2 weken. Na hun praatje stappen we in de auto voor een hele lange rit van zo'n 7 uur richting Kim. Na 5 uur stoppen we op de evenaar. Óók ontzettend bijzonder!





Nog meer rijden rijden rijden. Dat is overigens helemaal niet erg hoor in Uganda. Als je door de binnenlanden van Uganda rijdt zie je zo ongelofelijk veel mooie dingen. Van de reusachtige velden met bananenbomen, tot de vele winkeltjes langs de kant van de weg. Er wordt echt vanalles verkocht langs de Ugandese wegen. Emmers, bananen, kippen (dood en levend), varkens (dood en levend) doodskisten, kleren, fietsen, auto's, brillen, scheppen, lampen, grafstenen en nog veel meer. Je kan het zo gek niet bedenken of ze verkopen het langs de weg.
Na een lange dag in de auto komen we aan bij Kim. Na een rondleiding gaan we allemaal aan tafel, Kim heeft heerlijk gekookt! Als we onze buikjes rond gegeten hebben kruipen we allemaal vroeg onder de wol. Swabulungiee (weltrusten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten