woensdag 21 augustus 2013

dag 8 en 9: Lake Bunyonyi

zaterdag  en zondag 27 en 28 juli 2013

Heel heel vroeg gaat de wekker. Om half 5 (Ugandese tijd) zijn we allemaal al druk in de weer met de tenten. Het afbreken is nog niet eens zo moeilijk, maar welke onverlaat heeft bedacht dat die toch wel behoorlijk forse tentjes in die pietluttig kleine tasjes moeten. Wat een gestoei, gelukkig weten we Ali te charteren en helpt hij ons een beetje. Daarna gaan we aan het ontbijt, Pannenkoeken! Echte Hollandse pannenkoeken. En Shabira was jarig, dus uiteraard hebben we gezongen. Maar we moesten snel de busjes in, want lake bunyonyi is veeeeeeeerr rijden. Daar gaan we dan. In het pikkedonker rijden we weg bij plot..
 Na een lange lange rit van bijna 8 uur, worden we verrast door het adembenemend mooie uitzicht over lake Bunyonyi.. Wauw.. Dit was die lange rit 100% waard. Na vol verwondering rond gelopen te hebben over de camping zetten we onze tentjes op. Als Shabira met het geweldige nieuws komt dat er een douche is die soms wel een beetje lauw wil worden.  Springen we allemaal een gat in de lucht. Want echt geloof me, een douche was geen overbodige luxe voor mij op dat moment. Ik was helemaal bruin van het rode stof dat ik er met mijn teiltje water onmogelijk afgespoeld kon krijgen. En bij het avondeten kon ik wel dansen. Géén rijst. Wauw. Wat een heerlijk dagje, alhoewel, het voelt heel dubbel, eerst al die armoede en nu zitten we hier lekker warm met een douche en goed en genoeg eten.. Aan de andere kant voelde ik ook wel aan dat ik wat ontspanning nodig had, want al die heftige indrukken, het slechte slapen én een beetje ziek zijn, begon ik wel te voelen. Lekker op tijd naar bed dus..
De volgende ochtend wél heel vroeg wakker dus dan in de schemering maar op zoek naar een fotogenieke vogel, nou die is er dus niet. Nét als ik ze bijna scherp had, vlogen ze weg. Achja, ik heb ze in ieder geval allemaal maar mooie gezien. Het was zo bijzonder om te zien hoe de mist optrok boven het meer, urenlang heb ik zitten kijken met op de achtergrond het gefluit van honderden prachtige vogels, als alle ochtenden nou eens zo waren.. Na het ontbijten vertrokken we met de busjes naar boven op de berg, om van een adembenemend mooi uitzicht te genieten. En Ja! Dát was inderdaad heel heel erg mooi. Jammer van al die mist, het had wel iets sprookjesachtigs, maar op de foto's komt het iets minder over. Uiteraard mocht dat de pret niet drukken en hebben we met z'n allen een uur lang enthousiast staan fotograferen. Terug op de camping was het voornamelijk, zwemmen, chillen, wat lezen, kanoën en genieten van het zonnetje. Heerlijk relaxed, zoals een zondag hoort te zijn.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten